CSB Installatietechniek & Distriheat Budel

Patrick van Meijl

(CSB Installatietechniek & Distriheat)

Patrick CSB Distriheat - 4

CSB Installatietechniek levert in 2024 al 22 jaar diensten op het gebied van technische installaties. De 40 medewerkers zijn gespecialiseerd in engineering, luchtbehandeling, verwarming, koeling, loodgieterswerk en perslucht. Het bedrijf beschikt daarbij over twee additionele afdelingen: design & build en service & beheer.

Het tweede bedrijf van Patrick van Meijl is ‘buurman’ Distriheat. Deze groothandel voor vloerverwarming bestaat in 2023 alweer 7 jaar. Mede dankzij de webshop vloerverwarmingzelfleggen.nl groeit ook dit bedrijf verder in 2024 met een team van 17 mensen. In 2022 is - gericht op de duurzaamheidsmarkt - CSB Duurzame Techniek opgericht. Deze bedrijfstak richt zich op het de installatie van zonnepanelen-accu’s en het dynamisch aansturen van opslag en installaties.

Patrick van Meijl CBS Installatietechniek Budel, klant VedaCom

"Bedrijven die zoveel facetten hebben en zo hard groeien moeten 24/7 kunnen rekenen op betrouwbare ICT en telefonie. Daarom doen wij zaken met VedaCom" - Patrick van Meijl.

Nieuwe visie op ICT en telefonie

“Door onze bedrijfsgroei verhuisden wij in 2011 naar nieuw bedrijfspand in Budel”, vertelt Patrick. “Het voornemen was om die groei flink te laten doorzetten. Dan zoek je partijen om je heen die bij jouw bedrijfsdoelstellingen passen. Bij VedaCom vonden wij die. We hadden een toekomstbeeld en VedaCom gaf de ICT en de telefonie vorm op basis van onze visie.”

De bedrijfsexpansie bleef ook na 2011 de nodige uitdagingen met zich meebrengen op ICT-gebied. Patrick: “VedaCom dacht altijd proactief met ons mee. Passend bij elke bedrijfsfase werd de ICT door hen naar een hoger level gebracht. Denk hierbij aan cloudservices, gegevensbeheer, databescherming en cybersecurity.”

Aanschaf 3CX-telefooncentrale is een USP

Patrick vertelt verder: “Naast de ICT-service hebben wij in 2011 ook een telefooncentrale via VedaCom aangeschaft. In 2021 is deze vervangen door een 3CX-telefooncentrale. Het grote voordeel is dat wij telefonisch bereikbaar zijn op elke plek en via elk apparaat. Onze medewerkers kunnen van huis uit werken en zijn telefonisch bereikbaar alsof zij op de zaak aanwezig zijn. Dankzij de intelligente schakelingen die de centrale biedt, kunnen wij klanten snel te woord staan. Medewerkers kunnen nu onderling chatten en wij merken dat de interne communicatie sneller en optimaler verloopt. Het mooie is dat door de koppeling tussen onze beide bedrijven de medewerkers eenvoudig contact met kunnen elkaar opnemen. Zo laat deze IP-telefooncentrale opnieuw beide ondernemingen excelleren!” Patrick continueert: “Voor elk bedrijf is optimale bereikbaarheid de levensader. Het is essentieel om dit goed ingericht te hebben om je servicelevel op een excellent niveau te houden.

"Zowel de nieuwe state-of-the-art telefooncentrale als het hoge niveau van onze ICT-omgeving, beschouwen wij als een USP voor CSB Installatietechniek en Distriheat!" - Patrick van Meijl.

Besparen op kosten telefonie

Patrick: "Met de IP-telefooncentrale besparen we kosten, want betaling gaat op basis van het aantal gesprekken dat mogelijk is met het systeem. Is een upgrade noodzakelijk, dan kan dat snel en eenvoudig en dat stelt gerust. VedaCom zorgde in 2021 voor een feilloze installatie van de telefooncentrale, maar wij hadden echt niets anders van hen verwacht!”

Doel 3CX-telefonie: versterken marktpositie Distriheat

“Vooral Distriheat en de webshop groeien hard”, gaat Patrick verder. "We zetten in 2024 in op het verder versterken van de marktpositie van Distriheat. Daarom hebben we net weer zes nieuwe medewerkers aangenomen. Ook de komst van de 3CX-centrale is met het oog op deze doelstelling afgenomen. Uiteraard blijft ook het upgraden van de ICT belangrijk! Dat doen wij opnieuw samen met VedaCom. Samen streven wij continu naar innovatie van de ICT-omgeving."

Alles onder één dak bij VedaCom

"VedaCom is voor ons ook onmisbaar op ICT-gebied. Zij beheren en monitoren eveneens onze servers. Zo kunnen wij rekenen op een optimale beschikbaarheid en beveiliging van onze bedrijfsgegevens. Zij verzorgen onze back-ups en bij eventuele calamiteiten kunnen wij erop vertrouwen weer snel online te zijn. Ook nieuwe hard- en software levert VedaCom. Wij hebben zelf een ICT-er in dienst, die basisondersteuning geeft aan onze gebruikers en de computers afzonderlijk in grote lijnen beheert. Hij kan altijd op VedaCom terugvallen als hij extra expertise of handjes nodig heeft. VedaCom is voor ons een onmisbaar verlengstuk geworden, dat alle diensten onder één dak heeft die wij nodig hebben!"

Het plafond is nog niet bereikt

Op de vraag waarom Patrick van Meijl zo tevreden is over VedaCom volgt het antwoord: “VedaCom is een lokale partij. Dat vinden wij belangrijk. Tim van den Hurk heeft in het verleden bewezen dat geen uitdaging te groot is. Vanwege de korte lijntjes is het contact persoonlijk en dat is prettig. Het is geen anonieme organisatie. Je kent elkaar en daarom zitten we snel op dezelfde golflengte. Dat geldt ook voor de medewerkers van VedaCom: zij zijn stuk-voor-stuk uiterst servicegericht en hun kennis en expertise is indrukwekkend."

"Het plafond is nog niet bereikt bij ons, maar óók nog niet bij VedaCom. Wij groeien en zij groeien met ons mee en dat voelt goed."  - Patrick van Meijl.